SESSIÓ DEL MES DE GENER (II)
VOLEM ACTITUDS SALUDABLES EN L'ÀMBIT DE L'ESPORT I EL LLEURE;
Anàlisi de les observacions realitzades als patis de les escoles i reflexió al voltant de les actituds negatives i positives entre infants en l'àmbit de l'esport i el lleure
En primer lloc, com en les anteriors sessions, hem dedicat un primer espai per a explicar-nos “com ens sentim en el dia d’avui”. Per a fer-ho, hem tornat a dur a terme l'activitat dels estats meteorològics. Recordem: Sol per a indicar que estàvem molt contents; sol i núvol per a indicar que estàvem mig-mig; pluja per a indicar que estàvem més fluixos anímicament o físicament; i, tempesta, per a indicar si havíem tingut un molt mal dia. Ens hem posat en rotllana i, un a un, hem anat agafant un paperet (amb els dibuixos dels estats) i hem explicat el perquè de la nostra elecció. Els resultats aquesta vegada han estat tots bastant similars: molt SOL.
2. JOC DE PASSAR EL RIU
En segon lloc, per a escalfar motors i continuar treballant dinàmiques de cooperació, hem jugat a "passar el riu". Aquest joc consisteix a travessar un "riu" imaginari utilitzant unes "pedres" (cartolines o altres objectes) com a suport, sense tocar el terra i sense deixar cap pedra abandonada. L'espai del riu està delimitat a terra i el nombre de pedres ha de ser inferior al nombre de participants, de manera que cal col·laborar per a poder arribar a l'altra banda com a grup.
L'objectiu del joc ha estat fomentar la cooperació entre els infants per assolir el repte de travessar el riu. Després de dues rondes hem aconseguit ajudar-nos mútuament, planificant millor les nostres estratègies i actuant com un equip.
3. COMPARTIM TOT ALLÒ OBSERVAT ALS PATIS!
A continuació, per a compartir tot allò que vam observar als patis en relació amb la competitivitat i la cooperació en l'àmbit de l'esport, hem anat omplint una graella amb post-its de dos colors: el groc per a indicar actituds que ens semblaven positives i el verd per a indicar actituds que ens semblaven negatives. un cop omplerta la graella, hem dedicat un espai per a fer debat i compartir les nostres idees:
QUAN JUGUEM A ALGUN ESPORT A VEGADES HI HA COMPANYS QUE ES BARALLEN
M'AGRADA QUE LA GENT SIGUI EMPÀTICA I S'AJUDIN
4. EL TERMÒMETRE DEL JOC
Finalment, hem dedicat un espai per a definir què és per nosaltres un joc amb actituds saludables. Alhora, hem pensat en diferents projectes que podríem dur a terme per a comunicar als altres infants i a la resta del poble tot el que hem anat veient entorn de aquest tema i, també, hem plantejat diferents estratègies que podrien servir per a millorar actituds negatives dins de l'àmbit de l'esport i el lleure.
5. COLENDA
Ja que al mes de març tindrà lloc el Racó de l'alcaldessa, hem tornat a posar en marxa el funcionament de les bústies. Cada escola se n'ha endut una per a recollir els desitjos, demandes i preocupacions de la resta d'infants de cinquè i sisè per assegurar-ne la seva participació. Les hauran de retornar a la pròxima sessió.
Finalment, l'escola Les Roquetes ha sortit escollida per a fer el traspàs d'aquesta reunió a la llibreta col·lectiva del consell.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada