Sessió del mes de juny: El Racó de l'Alcaldessa

 


El passat dilluns 3 de juny van celebrar el Racó de l'Alcaldessa, a la Sala Polivalent a la Vinya d'en Petaca, a Les Roquetes.

Es va seguir el següent ordre del dia:

1. Benvinguda

2. Repàs de les preguntes a l'Alcaldessa

3. El Racó de l'Alcaldessa

3. Dinàmica: el ninja

4. Preparació de la sessió plenària


1. Benvinguda

Arribem els consellers i conselleres, i mentre s’ha explicat la planificació i organització de la sessió, hem signat el full d’assistència i amb una enganxina s’han posat el nom al pit.


2. Repàs de les preguntes pel Racó de l’Alcaldessa

Iniciem la sessió amb un repàs de les preguntes treballades a l’anterior sessió dirigides a l’Alcaldessa.


3. El Racó de l’Alcaldessa

La següent activitat és el Racó de l’Alcaldessa. Durant aquesta estona, els consellers i conselleres tenim l’oportunitat de fer-li preguntes a l’Alcaldessa. A continuació, s’enumera el llistat de preguntes que es van fer:

  • Què tens preparat per l’any 2025? Millores per Ribes (Alexis)
  • Està pensat fer millores als parcs infantils de Sant Pere de Ribes com als de les Roquetes? (Alan)
  • Perquè els gronxadors de la plaça de l’Ajuntament de Roquetes estan trencats? (Ivet)
  • Quan faran reformes al parc de l’ajuntament de roquetes? Creiem que no es suficient inclusiu (Nadia)
  • Quan arreglaran les voreres de roquetes? (Nadia)
  • T’ha agradat el taller que hem fet per la festa inclusiva? (Sara)
  • Saps quan es tornarà a activar les obres a l’institut Xaloc? (Ivet)
  • Fareu alguna col·laboració amb algun famós/a com el cas de l’Aitana? (Nadia)
  • Quina sensació voldries donar com alcaldessa, de cara als infants? (Angela)
  • Parc de les Roquetes (falta ubicació) no es pot entrar per les formigues que hi ha. (Sara)
  • Perquè l’Aitana va anar a l’escola el pi i no a les parellades? (Angela)

L’Alcaldessa va respondre a cadascuna de les preguntes de forma molt detallada.

En primer lloc va explicar que com a projectes que tenia previst realitzar o que ja estaven realitzant-se eren l’ampliació de carrils bici, teixits especials per evitar el calor als parcs infantils, millora d’aquests parcs, renovació de places, remodelació del casc antic de Ribes, peatonalització de carrers, millora de les voreres i més arbrat a les escoles entre molts altres.

En segon lloc, també va explicar la seva voluntat de “naturalitzar” els parcs posant-hi més element naturals a través del Pla Director dels Parcs Infantils.

Els infants van mostrar la seva preocupació per les mostres d’incivisme al municipi i la manca d’espais per a joves.

L’Alcaldessa també va fer èmfasi en què cal incorporar la perspectiva inclusiva en les remodelacions dels parcs i espais de joc així com garantir l’autonomia dels infants i joves en l’accés als jocs.

Finalment, una consellera va explicar que cal tenir en compte els infants que tenen alta sensibilitat a l’hora de posar música forta, massa llum etc.

Tot seguit es van fer una fotografia amb l’Alcaldessa.

 



4.    4. Dinàmica del ‘ninja’

Havent acabat el Racó de l’Alcaldessa, els consellers han passat uns 15 minuts amb la dinàmica del ninja.

 

5.     5. Preparació de la Sessió Plenària

Durant aquesta última part de la sessió, es va treballar en la feina feta durant tot el curs, recordant les sessions de treball de tot l’any i també l’encàrrec sobre la inclusió.

Així doncs, es va començar a identificar quines coses s’explicarien a la sessió plenària:

  •         Encàrrec ( Ivet)
  •        Què hem fet durant les sessions
  •        Festa Inclusiva ( Angela)       
  •  Racó de l’Alcaldessa

Es va acordar que ho compartirien amb els seus companys i companyes de classe i també que ho treballarien a casa i que a la propera sessió, es treballaria més a fons.


Comentaris

Entrades populars