Sessió del mes de febrer
1. Benvinguda
Els Consellers i Conselleres van arribant poc a
poc. Ens posem en rotllana i fem una ronda de noms, aprofitem per passar llista
d’assistència. A continuació, expliquem la planificació i organització de la sessió
d’avui.
2.
Intervenció festa inclusiva
Tot seguit,
la Margarida Sainz, del grup motor de la Plataforma per la Festa Inclusiva del
Garraf, i tres companyes seves, venen a la sessió d’avui per introduir-nos què
és la festa inclusiva i quina és la nostra feina com a consellers i
conselleres. Ens expliquen que els infants hauran de compartir amb els seus
amics i companys de classe la informació sobre aquesta festa per tal de
intentar que vingui el màxim d’infants possible. Per tant, tenen la
responsabilitat de fer divulgació sobre la festa inclusiva. A més, la Margarida
ens va explicar els diferents tallers que componen la festa inclusiva i que,
des del Consell d’Infants, ens encarregarem d’organitzar i planificar un d’aquests
tallers.
3. Pluja d’idees de tallers
A continuació,
un cop la Margarida i les seves companyes han marxat, ens hem posat en petits
grups per tal de treure una o dues propostes de taller per grup. Cada grup s’ha
encarregat de proposar una proposta, el material que es necessitaria i la seva
planificació.
4.
Votació
taller festa inclusiva
Finalment, ens hem posat tot el grup junt i cada
grup ha presentat les seves propostes tot explicant el material necessari i la
seva planificació. Un cop han estat totes presentades, hem fet una votació
conjunta per decidir el taller que acabarem realitzant. Els dos tallers més
votats han estat els següents:
-
Arbre dels desitjos
-
Racó dels
signes (fer paperets amb un dibuix de les mans i la lletra de l’alfabet i, amb
una tira de cartolina, enganxar el teu nom amb llenguatge de signes)
Ara hem de veure quin d’aquests dos tallers es més
factible.
5.
Dinàmica:
El llop
Abans d’acabar la sessió, ja que a l’inici de la
sessió no ens ha donat temps, hem decidit fer la dinàmica del llop. Ens posem en
rotllana i iniciem el joc del ‘llop’. Els infants han de tancar els ulls i la
dinamitzadora va tocant els caps per tal de seleccionar els personatges; la
bruixa, els llops i ‘cupido’. Cada personatge té una funció concreta que anirà
desenvolupant durant la partida. Aquesta dinàmica els hi encanta i sempre ens
demanen d’iniciar la sessió amb aquesta.
Comiat
Tanquem la sessió amb un moment de reflexió. Ens posem en rotllana i les dinamitzadores expliquem que cada infant haurà d’expressar en una paraula com s’ha sentit durant la sessió d’avui. Una de les dues dinamitzadores inicia la ronda de paraules i acabem amb l’altre dinamitzadora.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada