Sessió del mes de gener
Els Consellers i Conselleres van arribant poc a
poc. Ens posem en rotllana i fem una ronda de noms, per fer-ho més divertit fem
una cadena de noms. Aprofitem per passar llista d’assistència i per preguntar
sobre les vacances de nadal.
A continuació, expliquem la planificació i organització de la sessió d’avui.
Activitat 1: Dinàmica
Per iniciar la sessió, expliquem als infants una dinàmica molt divertida. Ens posem en grups, en concret 3 grups de 5 infants per grup. Tot seguit, repartim cinc paperets per grup en el qual hauran d’escriure cinc paraules relacionades amb les vacances de nadal. A continuació, introduïm tots els paperets en una bosseta i comencem a jugar! Fem dues rondes. La primera ronda consisteix en descriure la paraula que t’ha sortit en el paperet sense dir cap derivada d’aquest concepte.
Cada ronda l’haurà de fer un membre diferent
del grup i tindran 40 segons per endevinar el màxim nombre de paraules. Tot
seguit, la segona ronda consisteix en descriure la paraula amb mímica sense fer
cap soroll ni res. També deixem 40 segons per persona per tal d’endevinar el màxim
nombre de paraules. Als infants els hi ha agradat molt iniciar la sessió amb
aquesta dinàmica.
Activitat 2: Encàrrec
Les dinamitzadores ens encarregarem de tornar a
exposar l’encàrrec, ja que, ha passat molt de temps des l’última trobada del
Consell d’Infants. Explicarem en què consisteix l’encàrrec amb una petita
presentació tot explicant els conceptes més tècnics. Els infants participen
molt, ja que, la majoria de conselleres i consellers recorden el que vam
explicar a l’última sessió. Complementem la presentació amb dos curtmetratges
sobre la diversitat funcional. Tot seguit, preguntem als infants què els hi ha
semblat i que ens expliquin què es el que han entès. Tot seguit, l’últim
apartat de la presentació mostra alguns exemples de propostes que hem pensat
les dinamitzadores per tal d’inspirar als infants.
Finalment, deixarem un espai de torn de paraules
per poder expressar preguntes i opinions.
Activitat 3: Posada en comú de les propostes
A continuació, agrupem als infants en tres grups
de 5 consellers i conselleres. Ara, després de la presentació i d’exposar
diferents exemples de propostes, és el torn dels consellers i conselleres.
Deixem uns minuts de reflexió per cada grup pugui pensar i compartir quines
propostes els hi ha agradat més o que opinen sobre la presentació. Tot seguit,
cada grup haurà d’exposar un mínim de dues propostes davant del grup gran. Algunes
d’aquestes propostes són:
-
Fer una
xerrada a Ribes i a les Roquetes sobre la diversitat funcional.
-
Fer un
curtmetratge sobre alguna desigualtat funcional.
-
Fer una pancarta
a la plaça Marce explicant què es la diversitat funcional.
-
Fer un vídeo
explicatiu.
-
Organitzar
un torneig d’esports adaptat per a les persones amb diversitat funcional.
-
Anar per
les escoles de Ribes i de les Roquetes i preparar un text amb tres idees de
conscienciació sobre la diversitat funcional.
-
Fer uns flyers
amb un codi QR per tal de poder accedit directament al curtmetratge.
Tot seguit, deixem un espai per compartir idees i dubtes sobre les propostes exposades. Finalment, decidim fer una votació per decidir quina és la proposta que més ens ha agradat o que més s’ha repetit.
La proposta definitiva és: fer un
curtmetratge sobre alguna diversitat funcional per exposar-ho a la classe de
cada conseller i consellera. Aprofitar aquest espai de classe, abans de posar
el curtmetratge, per fer una xerrada introductòria sobre què es el Consell d’Infants
i què és la diversitat funcional
Comiat
Tanquem la sessió amb un moment de reflexió. Ens posem en rotllana i les dinamitzadores expliquem que cada infant haurà d’expressar en una paraula com s’ha sentit durant la sessió d’avui. Una de les dues dinamitzadores inicia la ronda de paraules i acabem amb l’altre dinamitzadora.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada