Sessió del mes d'abril. El Racó de l'Alcaldessa


L'ordre del dia previst per a la sessió de l'abril era la següent:

1. Benvinguda 

2. Joc d'activació 

3. Valoració assistència tècnica Medi Ambient 

4. Racó de l'Alcaldessa

5. Tancament de la sess

_______________________________________________________________________

Preparació

Preparem les preguntes i propostes per fer-li a l’alcaldessa, i ens anotem les que volem afegir-hi. Alguns comenten que han recollit preguntes i propostes a les aules.

Racó de l’Alcaldessa 

L’Alcaldessa es presenta i després se li fan preguntes i propostes que han pensat consellers i conselleres.



Els pressupostos participatius quan són?

El dimarts es van aprovar les bases. Segurament seran al juliol i setembre. Les bases les han canviat, i han dividit els pressupostos en dos: per a les escoles i per a la ciutadania. A més, ha ndut a terme la creació de criteris per tenir en compte la diversitat de centres.

Teniu pensat fer camins escolars segurs?

Sí, tenen estudiats 2 plans. De la Plaça Catalunya i 11 de setembre. Han parlat amb la diputació perquè facin un pas elevat. I tenen pensat posar dues senyals: prioritat escolar i amb els comerços posar senyals d’Amics de camins escolars segurs als establiments, perquè si mai passés alguna cosa hi poguessin accedir. Està previst pel 2024. El recorregut de Plaça 11 de Setembre, Cap i Riera.

Les voreres del poble (de Ribes al menys) no són segures, n’hi ha moltes que no són accessibles ni adequades (per gent amb cadira de rodes, persones cegues, gent gran, persones amb cotxet). Què penseu fer per millorar la situació? Rampes trencades o no hi ha rampa per accedir a la vorera. (prop del Puig)

Pla per anar suprimint barreres d’accessibilitat.

Teniu pensat incorporar o organitzar més activitats per a infants i adolescents? (Maya i Anna)

A través del Consell d’Infants. demanda i compromís que porta. Més activitats i oci. Des de la seva visió, creu que no s’ha de pensar en què pot agradar als infants i adolescents, sinó que infants i adolescents facin les propostes.

Per què va decidir ser alcaldessa?

Per millorar la qualitat de vida, lluitar per millorar les coses. Perquè des de l’Ajuntament es pot millorar i canviar coses. Tot sacrifici serveix per millorar la vida.

Si continues sent alcaldessa, què tens previst fer el 2024? Per què no hi ha més carrils bici? 

Hi ha coses que no ha pogut fer per la pandèmia, perquè per exemple molt del pressupost es va destinar a comprar tauletes pels alumnes que ho necessitessin per poder estudiar des de casa.

En el 2024 vol preparar un pla perquè la gent pugui fer vida normal, sense barreres. Gent amb dificultats que pugui tenir vida independent i tenir feina. Vol treballar amb el tema de la inclusió. Vol afegir un carril bici que connecti amb Sitges, poder anar des de l’Escola Bel-Air fins Sitges per tenir espais per passejar. Té previst un Pla de Camins, que es puguin arreglar i siguin accessibles. Vol ampliar l’Institut Montgròs i la possibilitat de fer-hi formació professional. Vol plantar arbres prop del centre que no creïn al·lèrgies ni aixequin les voreres, per crear Espais de Salut a l’ombra, per berenar, estar-hi, perquè fa molta calor.

Com és el teu dia a dia com a alcaldessa? 

Es menja un plat de fruit per esmorzar, ja que no té massa gana quan s’aixeca i un entrepà a mig matí. Es pren el cafè descafeïnat,  ja que té molta energia. Es lleva d’hora, moltes vegades no pot anar a dinar a casa. Els caps de setmana assisteix als actes que organitzen les entitats i associacions, per conèixer què es fa a la ciutat. Normalment arriba tard a casa i es fa un sopar “light”. Normalment s’organitza per poder anar a visitar als seus pares que tenen 90 anys.

Voldries seguir l’any que ve?

Li encantaria seguir, ja que hi posa molta passió i perquè encara té projectes per fer que no ha pogut dur a terme o no ha pogut acabar. En té moltes ganes.

A part de les preguntes preparades, en van portar de recollides als centres i altres que se’ls havia ocorregut.

Es pot posar ferros prop de les escoles per posar bicis i patinets?

Sí, han fet un plànol d’on posar-ho. Es té previst també posar carregadors.

Tens temps lliure?

Li ha de demanar a la secretària que no li posi res. Li encanta pujar muntanyes i tirar-se en parapent.

Al Nadal tens lliure?

Té alguns dies, però hi ha moltes activitats d’entitats.

Hi ha algun substitut per si no pots assistir?

Es combinen amb els i les tinents d’Alcalde

Quina cosa triaries que va agradar a més gent?

El carril bici o vianants. Però hi ha moltes opinions diferents.

Canviaries el nom del camp de futbol?

Té previst canviar el nom del camp per Aitana Bonmatí per diversos motius, entre els quals hi ha perquè és una noia dins el món del futbol que està tan considerat masculí i perquè és un enllaç amb la ciutat.



Teniu pensat posar botigues tipo Mango, Bershka?

No, normalment van a poblacions més grans.

L’Institut de Can Puig es podria millorar perquè està en molt mal estat?

S’ha de demanar a la Generalitat perquè no és competència de l’ajuntament.

T’agrada el poble?

Li encanta, creu que és el millor lloc per viure, té tranquil·litat, està a prop de Barcelona, prop de la costa.

Si no fossis alcaldessa què faries?

És mestra, perquè des de sempre ho volia ser. Li va agradar la influència positiva que va tenir el seu mestre i li va inculcar l’amor a la lectura. Si no seguís d’alcaldessa, apretaria perquè els seus projectes es fessin.

Es podria posar un camp per jugar al Pitxi?

Es podrien crear espais per diversificar esports (com ara escalada).

Com es podria reduir el consum de cotxes a les escoles?

És una qüestió important que vol resoldre, per això volen fer els camins segurs. Volen fer canvis, però ha d’anar enllaçat amb la seguretat. Es podrien organitzar amb famílies per acompanyar, i hi hauria una reducció. L’Abigail comenta que es vol parlar amb les famílies per organitzar la zona de la Riera (escola)

Es podria construir una tirolina al Parc de l’Ajuntament de Roquetes?

No s’hi pot fer, perquè hi ha molta gent.

Es podrien treure les pintades de l’skatepark del costat de l’escola de Roquetes?

Ho han intentat, però sempre ho tornen a pintar, i a més la pintura fa que patinin les rodes.

Com et podem fer arribar les idees per l’oci d’infants i joves?

Des del consell parlar-ho i fer-li arribar. Però també via correu electrònic.

Quan va ser la primera vegada que vas ser alcaldessa?

El 2015 va ser la primera vegada.

Com tens previst millorar la seguretat relacionada amb els infants?

Millorant voreres, buscant voluntaris per acompanyar a infants a l’escola, posar senyals de preferència.

Es podria renovar el Parc de la Tirolina?

Ja tenen plans per millorar diversos parcs, alguns posar més ombres i estan antiquats.

Les zones de murs, es podrien fer-hi murals?

Ho fan en murs municipals per evitar que hi facin grafits.

Després de totes les preguntes fetes i totes les propostes i intercanvi d’opinions, li agraeixen a l’Abigail que hagi vingut i els hi hagi donat l’oportunitat d’explicar i fer preguntes, i de haver estat escoltats.

Valoració assistència Alcaldessa i Tècnica de medi ambient (sessió anterior)

Molt contents i contentes per les visites, s’han sentit escoltats i recolzats per part de l’ajuntament i estan molt motivats per seguir endavant.

Joc per a finalitzar la sessió

Per finalitzar la sessió fem el joc del Llop, ja que avui l’ordre ha sigut al revés.

Cadascú té assignat un rol (llop, caçador, Cupido, poble, bruixa).

Funcions dels personatges:

Llop: matar a una persona per ronda sense que sàpiguen que ha sigut ell o ella.

- Caçador: esbrinar qui és el llop o la lloba. Si en algun moment morís, té un tret per poder disparar a qui creu que és el llop.

- Cupido: a l’inici del joc, abans de començar, escull dues persones que seran les enamorades. Si un dels dos mor, l’altre també.

- Poble: ha d’intentar descobrir qui és el llop o lloba.

Bruixa: té dues pocions, una per a salvar a qui vulgui quan es mori i l’altre per matar a qui vulgui.

La persona dinamitzadora s’encarrega d’anar explicant l’historia a mesura que va avançant el joc. S’explica com funcionarà i què ha de fer cada personatge. Sempre han de tenir els ulls tancats quan la dinamitzadora ho digui, per poder seguir el joc de manera adequada.

S’acaba quan totes les persones estiguin eliminades o quan es descobreixin tots els llops i llobes.

És un joc que els ha agradat molt, i que han gaudit. Han volgut repetir però ja no hi havia temps.

Tancament de la sessió

Per concloure la sessió, es va fer un recull de paraules que defineixi com s'han sentit i com marxen de la sessió els consellers i conselleres: normal, entretinguda, intensiva, "assassinada", nerviós, humà,”alcaxofa”, escoltada, molt bé, eufòrica. Tot seguit es van posar dos fulls d’avaluació i es van repartir els gomets per l’espai per tal de valorar com havia anat la sessió.

Ens veiem a la propera, bona feina Consellers i Conselleres!

Comentaris

Entrades populars