Consell d'Infants de Sant Pere de Ribes - reunió maig 2022



La sessió es va desenvolupar a l'Escola d'Adults a la Masia de Can Puig

El passat 11 de maig va tenir lloc la reunió ordinària del Consell d’Infants de Sant Pere de Ribes, de 17.30h a 19.30h. La sessió es va desenvolupar a l’aula 2 de l’escola d’adults de Ribes, a la Masia de Can Puig.

L’ordre del dia previst era el següent:

·       Benvinguda i signatura full assistència.

·       Joc de distensió.

·       Valoració anul·lació xocolatada. Noves idees i propostes.

·       Repàs normativa del Consell.

·       Elecció  encarregat/da d’espais (nou càrrec al Consell)

·       Conclusions i tasques per a la propera reunió.

·       Comiat. 


A l’arribada, els i les representants dels infants de Sant Pere de Ribes se’ls va proposar fer un joc de distensió, el mata-conills, a l’exterior de la Masia de Can Puig. El joc va complir els seus objectius d’esbargir-se i alliberar tensions.

Tot seguit es va accedir a la sala reservada per fer la reunió, i es va abordar el següent punt de l’ordre del dia. Es va valorar el per què de la no assistència a la xocolatada prevista pel dia 23 d’abril de la majoria de representants. Es va constatar que la majoria d’ells i elles tenien altres compromisos, o bé estaven fora del municipi passant el cap de setmana, o bé tenien algun compromís esportiu.

Es va fer la reflexió que és important implicar-se en les accions que proposa el Consell, ja que d’altra manera no té massa sentit proposar accions.



Tot seguit es va fer saber la proposta de l’ajuntament de fer coincidir la xocolatada amb la gimcana de l’Agrupació de Balls Populars de Les Roquetes (Agrupa), a la qual participen les escoles de Les Roquetes:

el proper 
dissabte 28 de maig
per la tarda

Roquetes (ubicació a concretar)

En el moment de redactar aquesta acta s’està a l’espera de confirmació per part de les famílies. La data no és definitiva, sinó que es donarà per bona quan hi hagi un número de confirmacions que permetin tirar l’activitat endavant.

Tot seguit, era necessari triar el càrrec d’encarregat/da d’espais, així com fer una normativa d’ús dels espais, consensuada amb els infants. Es va començar per la normativa, que va quedar pactada de la següent manera: 



NORMATIVA D’ÚS D’ESPAIS DEL CONSELL:

1.     CADIRES: han de quedar com les hem trobat, a menys que s’indiqui el contrari.

2.     LAVABOS:

1.     S’anirà al lavabo SEMPRE de 1 en 1.

2.     El lavabo no pot quedar brut, ni ple d’aigua pel terra, miralls, etc.

3.     Cal comprovar que s’ha tirat de totes les cadenes.

4.     No pot quedar paper pel terra (ni pel sostre...)

5.     No han de quedar aixetes rajant.

6.     Cal procurar ser net (sobretot els nens, han de procurar no esquitxar a l’hora de fer pipi)

3.     NETEJA:

1.     No poden quedar papers al terra de la sala que fem servir.

2.     Cal esborrar la pissarra.

4.     LLUMS: cal assegurar que tots els llums de la sala queden apagats abans de marxar.

5.     Ningú marxarà de la reunió fins que els encarregats d’espais donin el vist-i-plau.

Amb la normativa aprovada, es va escollir els membres del Consell que faran el càrrec d’encarregats d’espais. Després de definir els candidats i candidates, es va procedir a una votació secreta, on no es podien votar a elles mateixes. Després de fer l’escrutini, els Consellers que s’encarregaran de la revisió d’espais seran el Roger i el Sergio.

Per últim, es va fer saber als representants el calendari de les properes trobades del Consell:

·       28 de maig: proposta de data per la xocolatada del Consell (data a confirmar, depenent de la disponibilitat de les famílies)

·       1 de juny: trobada per preparar el ple extraordinari de tancament del curs. Durant aquesta sessió rebran la visita de la televisió local.

·       15 de juny: ple extraordinari de tancament del curs

El Sergio va demanar la paraula per fer el següent anunci:

·       El proper dia 3 de juny pel matí, al mercat de Ribes, l’escola Costerets farà una venta de manualitats per recollir fons. Està tothom convidat!



La sessió va ser densa i els infants van treballar de valent, així que es va proposar acabar la sessió a l’exterior, fent un joc mogut: la molla.

Després de facilitar als infants la informació escrita de la convocatòria pel dia 28 de maig, es va acomiadar la sessió a les 19.30h.

 


Tasques per a la propera reunió:


Els Consellers/es informaran a les seves classes del desenvolupament de la sessió.

Els Consellers/es i les seves famílies consultaran la disponibilitat per assistir a l’organització de la xocolatada el proper dia 28 de maig, per la tarda. La convocatòria és:

el proper dissabte 28 de maig
per la tarda
Roquetes (ubicació a concretar)
Necessitem saber quina disponibilitat tindríeu per assistir a l'activitat COM ABANS!

 

Preguem a tutories i famílies que facin un cop de mà a les Conselleres i Consellers enles tasques a realitzar. Moltes gràcies!

 La propera sessió està programada per l’1 de juny, per preparar el ple del dia 15, us farem arribar la convocatòria i l’ordre del dia. Si teniu cap dubte ens trobareu a:

MOLTES GRÀCIES PER LA VOSTRA PARTICIPACIÓ!


Comentaris

Entrades populars