6a reunió del Consell d'Infants de Sant Pere de Ribes
![]() |
A la reunió hi va assistir, a més de les dinamitzadores Laia i Irra:
Mathiwos |
Mariam |
Ivan Manuel |
Alex |
Aretha |
Irene |
Sara |
Samuel |
Alba |
Ilias |
Lucía |
Alma |
Maria |
Alma |
Ona |
Oriol |
Sara Elena |
|
|
|
Per aquesta ocasió es va proposar jugar unes partides al penjat, i van endevinar ràpidament les paraules amagades.
De seguida va començar la feina. Es va fer una posada en comú de la feina encomanada per aquest mes. Calia que les classes triessin una de les propostes d’accions proposades a l’última reunió, i omplissin una fitxa allotjada a Drive. Algunes classes van poder fer la feina i van concretar accions i com es podien dur a terme.
Es va fer un Padlet per sintetitzar els resultats de la dinàmica i es va mostrar als Consellers. Recollia totes les propostes de concreció que havien sorgit a les classes que van poder fer la dinàmica, de manera que van poder veure què s’havia proposat a les altres classes.
Un cop repassades les propostes i resolts els dubtes, els Consellers/es es van decidir tirar endavant totes les propostes, però l’equip dinamitzador va valorar que la proposta Programa d’alfabetització digital, tot i ser molt i molt interessant, té forces dificultats per dur-la a terme: en context Covid, seria molt difícil trobar-se presencialment amb gent gran, per exemple, per ensenyar-los a utilitzar els dispositius. Per això es va decidir guardar la proposta per quan la situació sanitària permeti la interacció dels infants amb la gent gran del municipi.
Així, es va decidir tirar endavant les altres tres propostes.
El Padlet va quedar així:
Així, les propostes que es van acordar van ser:
- -Creació d’un Banc de dispositius / biblioteca ordinadors
- -Recollida de diners per fer front a la bretxa
- -Crear un mapa de punts foscos on cal millorar la connexió
I com podríem fer tot això? Aquestes són les concrecions recollides a les classes:
|
|
BANC DE DISPOSITIUS / BIBLIOTECA
ORDINADORS |
·
Fer un punt de recollida davant de l’escola perquè
la gent deixi els dispositius que ja no fa servir. · Fer un punt de recollida a l’escola perquè l’alumnat deixi els dispositius que ja no fa servir. ·
Fer cartells informatius per animar la gent a
donar els seus dispositius que ja no fa servir. · Fer una paradeta a la plaça Llobregat per fer una recollida de dispositius i donar-los a l’Ajuntament perquè els dongui a qui ho necessiti. ·
Organitzar una sala amb PC portatils i una persona
responsable. ·
Fer una campanya amb cartells publicitaris per
penjar-los pel poble. ·
Fer una campanya de llimonada o galetes per llogar
un apartament. · Posar cartells per tot el poble on posi “si no feu servir ordinadors porteu-lo al ajuntament per fer un banc de dispositius” ·
Que hi hagués una furgoneta o un autobús que anés
per les cases a buscar dispositius que la gent no vulgui. ·
Fer el banc de dispositius a la Plaça Mercer. ·
Una targeta com la de la biblioteca per agafar
ordinadors. ·
Una sala on es pot utilitzar ordinadors per si no
vols anar amb ordinadors a la mà. |
RECOLLIDA DE DINERS PER FER FRONT A
LA BRETXA |
·
Hauríem de posar cadires en un lloc obert i amb
suficient distància unes d’altres, tant a Ribes com a Roquetes. En aquest
espai es poden organitzar tallers artístics i concursos (Tòmbola, bingo...).
Cada participant hauria de pagar entre 2 i 5 euros per a accedir a totes
aquestes activitats. ·
El Consell d’Infants hauria d’organitzar els
tallers i els concursos i publicitar aquesta acció pel municipi. ·
Pensem que el dia de l’acció a Ribes i a Roquetes
hauria de ser diferent per millorar la participació dels veïns i veïnes. ·
Portant coses de casa que no facis servir i que estiguin
en bon estat. ·
Per participar hauríem de pagar un preu moderat,
per exemple 1€. ·
Fer un joc de fira i segons el resultat,
guanyaries un premi. ·
També fent un sorteig, bingo, subhasta o
promocions. ·
Organitzar un….. petit mercat, amb productes
creats per les diferents escoles (Semblant al projecte d’emprenedoria) ·
Fer una campanya amb…..l’ajuda de la ràdio de la
comarca, per publicitar les dates del mercat. ·
Fer unes………polseres i vendre’ls pels
mercats ……..amb un logotip de “Ajudem a la bretxa”. ·
Fer xocolatada ·
Fer un bingo popular |
CREAR UN MAPA DE PUNTS FOSCOS ON CAL
MILLORAR LA CONNEXIÓ |
·
Anar a l’ajuntament i compartir aquesta proposta. ·
Enviar una carta o un correu explicant la proposta
i qui som | Entregar un mapa amb els llocs on la connexió no arriba. A partir
d’un foro d’opinions sobre com funciona l’internet a diferents zones per
crear el mapa de connexions. ·
Parlar amb les marques de comunicació (Movistar,
Orange...) que ofereixen els seus serveis a Sant Pere de Ribes, per tal de
garantitzar que hi hagi un canvi del router/repetidor d’internet o que et
tornin els diners | Si hi hagués dificultats amb l’internet i haguessin
d’arreglar-ho, que et donessin internet il·limitat a altres dispositius. |
PROGRAMA D'ALFABETITZACIÓ DIGITAL.
Fer classes de tecnologia digital i molt pràctiques per intentar aprendre-ho
sense gastar gaires diners |
·
Queda pendent per
quan la situació sanitària millori. És una proposta molt interessant
perquè es vehicularia a través dels propis infants, disposats a anar
presencialment a les residències i casals d’avis a fer formació sobre ús de
dispositius. Es planteja com una activitat intergeneracional i d’intercanvi
d’experiències entre la gent gran i els infants. |
Durant la posada en comú es van afegir idees que no estaven apuntades i es va completar la llista de concrecions possibles.
Un cop repassades les propostes i discutir-ne algunes, els infants van ser convidats a apuntar-se a les comissions que es crearan per dur a terme cada una de les tres propostes finalistes. Les comissions van quedar configurades de la següent manera:
BANC DE DISPOSITIUS / BIBLIOTECA
ORDINADORS |
Ona, Aretha, Irene G., Mariam |
RECOLLIDA DE DINERS PER FER FRONT A LA
BRETXA |
Alba, Oriol, Ivan, Lucía, Sara, Samu, Ilias, Aitana, Alex, María |
CREAR UN MAPA DE PUNTS FOSCOS ON CAL
MILLORAR LA CONNEXIÓ |
Alma, Mathiwos, Sara Insa |
Cada una d’aquestes comissions s’encarregarà de dur a terme l’acció proposada, amb l’ajuda dels companys/es de classe que vulguin ajudar.
A les 19.15h es va donar la sessió per acabada, després d’haver concretat els acords i les tasques per a la propera reunió.
Tasques per a la propera reunió (acords)
Després d’aclarir el concepte “comissió”, es va acordar:
· -Fer un resum a classe de la reunió:
® Explicar què és una comissió: és un grup de persones dins d’un grup més gran que es comprometen a dur a terme una sèrie de tasques.
® Explicar a quina comissió s’ha apuntat el Conseller/a de la classe, i les propostes que han sorgit per a dur a terme l’acció (taula 1)
· -Buscar suports a la classe per ajudar a dur a terme les tasques de la comissió. Es tracta de trobar companys i companyes que vulguin ajudar i es comprometin a dur a terme algunes tasques.
La propera
sessió està programada pel 14
d’abril, us farem
arribar la convocatòria i l’ordre del dia. Si teniu cap dubte ens trobareu a:
- Telèfon: 679 135 100 (també
whatsapp)
- Correu: dinamitzacio@descoberta.cat
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada