Festa del Dia dels Drets dels Infants a Sant Pere de Ribes


Benvolgudes famílies,
El passat dissabte 23 de novembre es va celebrar a la Plaça de la Vila de Ribes la festa per celebrar els Drets dels Infants.
El Consell d'Infants va aportar les seves idees per la realització, i a més de participar en l'acte de renovació de càrrecs, va acordar fer una foto aèrea amb una pancarta, una xocolatada i va configurar una llista de reproducció amb la música que volien que sonés durant la festa. En l'acte de renovació de càrrecs, l'Alcaldessa va fer un petit parlament i va presentar el Consell, així com la feina que havien fet fins ara i la que haurien de fer aquest curs. Tot seguit els Consellers i Conselleres van llegir un manifest molt emotiu per reivindicar els Drets dels Infants:

"Els nens i nenes del Consell d’Infants ens dirigim a tota la ciutadania de Sant Pere de Ribes per fer-los saber que tenim uns drets i que els adults tenen la responsabilitat de respectar-los i ajudar a que siguin possibles.
L’any 1989 un grup de persones es van reunir a les Nacions Unides per presentar els drets dels infants de tot el món. Molts països en aquell moment van estar d’acord i es van comprometre a treballar perquè aquests drets fossin possibles i estiguessin garantits per a tots els nens i nenes.
Nosaltres us els volem recordar per si un cas que no se us oblidi i perquè cada dia treballeu i ens ajudeu a que siguin possibles, des de casa, des de les escoles, des dels ajuntaments... tots i totes juntes és més fàcil!

  • Ajuda’m a saber qui sóc, però jo sóc jo! – Dret a la identitat
  • Tots tenim dificultats, les ajudes han de ser diverses – Dret a l’atenció especial
  • El joc és la nostra manera de divertir-nos, aprendre i relacionar-nos. – Dret al joc
  • M’agrada que m’expliquis les coses i les teves abraçades són el millor del món – Dret a la comprensió i l’afecte
  • Hi ha coses que em fan por, si tu ets a prop tot és més fàcil – Dret a la protecció
  • Quan no em trobo bé, el metge és qui té la raó, després m’agrada estar a casa i que em cuidis. – Dret a la salut
  • Tots tenim els mateixos drets, tot i que tots som diferents – Dret a la igualtat
  • L’escola és de tots, m’agrada sentir-la com casa meva – Dret a l’educació
  • Tinc moltes idees per millorar les coses, escolta’m! – Dret a la participació
  • M’agrada estar tranquil, sense crits ni males cares – Dret a la pau i el benestar

Aquests són alguns d’ells, escolteu-nos, estimeu-nos, compreneu-nos i protegiu-nos! Cadascú de nosaltres som únics i irrepetibles!

Per aquest motiu ens agradaria que us empolseguéssiu les mans amb el color que més us agradi i que us poseu al centre de la plaça alçant les mans ben amunt per fer saber a tothom que Sant Pere de Ribes està amb els Drets dels Infants.

Moltes gràcies per la vostra atenció."


 Tot seguit es va convidar a tothom assistent a la festa a que s'empastifessin les mans amb pols de colors i, tots reunits al voltant d'una pancarta que havien fel els Consellers amb el lema "Sant Pere amb els Drets dels Infants", van aixecar les mans per fer una foto aèrea des del balcó de la Casa de la Vila.
Va ser una de les moltes idees que el Consell d'Infants va votar, i realment va ser tot un encert, ja que la foto va quedar molt bonica.
Un cop acabat l'acte tothom va poder gaudir de xocolata calenta i coca, i va poder jugar a escacs i a altres jocs que s'havien instal·lat a la plaça. Podeu veure la notícia apareguda al Canal Blau aquí.
 







Tothom s'ho va passar molt bé! Moltes gràcies a tots i a totes per la vostra participació i per fer possible un any més aquesta festa!
Fins ben aviat!


             


Comentaris

Entrades populars