Consell d'Infants de Sant Pere de Ribes - Reunions de novembre
Les sessions es van desenvolupar a la Sala Polivalent de la Vinya d'en Petaca i a la Sala Palacios de la Casa de la vila
El passat 3 de novembre va tenir lloc la primera reunió ordinària del Consell d'Infants de Sant Pere de Ribes, i el passat dilluns 7 de novembre, la segona. Ambdues sessions van desenvolupar-se en horari de 17.30h a 19.30h de la tarda.
L'Ordre del dia de la sessió de dijous 3 de novembre era la següent:
1. Benvinguda i presentació dels nous Consellers i Conselleres
2. Activitats i jocs de coneixença
3. Pluja d’idees sobre la dinamització del Dia Universal dels Drets dels Infants
4. Llista de propostes per a l'encàrrec efectuat per l'alcaldessa
5. Activitats de valoració i avaluació per tancar la sessió
En aquets sentit, a la sessió del dijous 3 de novembre, vam dedicar força estona a conèixer els nostres noms, a posar-nos cara, etc. I, per això, vam realitzar un parell de jocs ben divertits!
1. Activitat 1:
La cadira foradada
El joc consistia en què hi havia sempre una cadira buida, la cadira foradada. I una persona es posava al mig i havia d’aconseguir asseure’s a la cadira. Abans, però, que s’assegués, la persona que tingués la cadira foradada a la seva dreta, havia de cridar ben fort el nom d’algú dels presents. I aquest que havia sigut cridat, havia d’anar corrents a seure a la cadira foradada. Mentrestant, la persona del mig havia d’intentar seure a la cadira que encara no tingués nom!
Va ser un joc àgil, que va activar l’energia de la tarda per tal de començar amb ganes i motivació la primera sessió del curs.
2. Activitat 2: Joc
del pistoler
Finalment, com a segon joc vam fer el pistoler, que és un joc de
coneixença que ens va permetre conèixe’ns i recordar els noms de totes les persones
assistents. Guanyava la persona que tenia més memòria i agilitat dient-los!
Consistia en què una persona es posava al mig d’una rotllana, i tots estàvem
dempeus i, amb els ulls tancats donava voltes sobre si mateixa. Ràpidament
assenyalava a una persona de la rotllana que havia d’ajupir-se. Les dues persones
del costat havien de dir el nom de l’altre, com si fos un petit duel de noms.
Qui ho digués abans seguia dempeus, mentre que l’altre es quedava assegut al
terra.
Aquest joc va permetre activar-nos i refrescar els noms que vam aprendre ja al
primer joc.
- Dret a aprendre
-
Dret a jugar
-
Dret a viure
-
Dret a ser lliures
-
Dret a donar la nostra opinió
-
Dret a ser un mateix
-
Dret a no haver de treballar
2. Jocs de coneixença: El fan-fan
3. Desenvolupament de la dinàmica per al Dia Universal dels Drets dels Infants
4. Creació del Manifest per al Dia Universal dels Drets dels Infants
5. Creació del mural o pancarta
6. Activitats de valoració i avaluació
Activitat 1: El fan-fan
Finalment, tot el grup animava a una persona.
El joc va agradar tant que vam fer dues rondes! I, en la segona ronda, el
pedra-paper-tisores el vam realitzar movent tot el cos, així va ser més engrescador.
Així doncs, es va acabar definint que l’estructura de
l’activitat serà la següent:
§
Dissabte 19 de novembre
Primer, els Consellers i les Conselleres realitzaran cadascú un dibuix i el
podran explicar a la resta de persones assistents a l’acte.
Segon, el penjaran al voltant del mural.
Tercer, convidaran a tots els nens i nenes que hagin portat dibuixos de
penjar-los ordenadament al voltant del mural.
En cas que no hi hagi espai dins el mural per penjar dibuixos, es portarà
corda i pinces per penjar-ho pel voltant.
Inicialment es van posar per parelles i cada parella treballava sobre un tema
concret que abordava uns drets específics. Després es van compartir i els temes que
van aparèixer van ser els següents:
DRET AL RESPECTE, A LA CURA I A SER ESTIMADES I ESTIMATS
DRET A NO TREBALLAR I AL JOC
DRET A LA LLIBERTAT D'EXPRESSIÓ SOBRE EL GÈNERE
DRET A L'EDUCACIÓ, APRENENTATGE, SERVEIS I AL TRANSPORT
DRET A L'ALIMENTACIÓ SALUDABLE, EQUILIBRADA I SUFICIENT
A partir d'aqui, es va generar el contingut del manifest que es llegirà públicament el proper dissabte 19 de novembre al matí.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada