Sessió del mes de febrer

 



L'ordre del dia previst per la sessió de l'1 de febrer va ser el següent:

1. Benvinguda

2. Activitat 2: Intervenció festa inclusiva

3. Activitat 3: Pluja d'idees tallers

4. Activitat 4: Votació taller festa inclusiva

5. Dinàmica 

6. Comiat


1.     Benvinguda

Els Consellers i Conselleres van arribant poc a poc. Ens posem en rotllana i fem una ronda de noms, aprofitem per passar llista d’assistència. A continuació, expliquem la planificació i organització de la sessió d’avui.

 

2.     Intervenció festa inclusiva

Tot seguit, la Margarida Sainz, del grup motor de la Plataforma per la Festa Inclusiva del Garraf, i tres companyes seves, venen a la sessió d’avui per introduir-nos què és la festa inclusiva i quina és la nostra feina com a consellers i conselleres. Ens expliquen que els infants hauran de compartir amb els seus amics i companys de classe la informació sobre aquesta festa per tal de intentar que vingui el màxim d’infants possible. Per tant, tenen la responsabilitat de fer divulgació sobre la festa inclusiva. A més, la Margarida ens va explicar els diferents tallers que componen la festa inclusiva i que, des del Consell d’Infants, ens encarregarem d’organitzar i planificar un d’aquests tallers.

 Als infants els hi ha agradat molt aquesta intervenció i aquest canvi de dinàmica en les sessions.




 

3.    Pluja d’idees de tallers

A continuació, un cop la Margarida i les seves companyes han marxat, ens hem posat en petits grups per tal de treure una o dues propostes de taller per grup. Cada grup s’ha encarregat de proposar una proposta, el material que es necessitaria i la seva planificació.

 

4.     Votació taller festa inclusiva

Finalment, ens hem posat tot el grup junt i cada grup ha presentat les seves propostes tot explicant el material necessari i la seva planificació. Un cop han estat totes presentades, hem fet una votació conjunta per decidir el taller que acabarem realitzant. Els dos tallers més votats han estat els següents:

-        Arbre dels desitjos

-        Racó dels signes (fer paperets amb un dibuix de les mans i la lletra de l’alfabet i, amb una tira de cartolina, enganxar el teu nom amb llenguatge de signes)

Ara hem de veure quin d’aquests dos tallers es més factible.

 

5.     Dinàmica: El llop

Abans d’acabar la sessió, ja que a l’inici de la sessió no ens ha donat temps, hem decidit fer la dinàmica del llop. Ens posem en rotllana i iniciem el joc del ‘llop’. Els infants han de tancar els ulls i la dinamitzadora va tocant els caps per tal de seleccionar els personatges; la bruixa, els llops i ‘cupido’. Cada personatge té una funció concreta que anirà desenvolupant durant la partida. Aquesta dinàmica els hi encanta i sempre ens demanen d’iniciar la sessió amb aquesta.


Comiat

Tanquem la sessió amb un moment de reflexió. Ens posem en rotllana i les dinamitzadores expliquem que cada infant haurà d’expressar en una paraula com s’ha sentit durant la sessió d’avui. Una de les dues dinamitzadores inicia la ronda de paraules i acabem amb l’altre dinamitzadora.



Comentaris

Entrades populars