L'ordre previst per a la sessió del mes de febrer va ser el següent:
1. Benvinguda
2. Joc per activar-nos
3. Concreció
de propostes pel vídeo
5. Gravació del
vídeo
6. Tancament de la sessió
- Joc de la cadira calenta i el joc de la línia
Vam iniciar la sessió amb dos jocs per presentar-nos i conèixer-nos. El joc de la cadira calenta, tothom està assegut en
rotllana a una cadira, una persona s’aixeca i la persona que té a l’esquerra ha
de dir un altre nom. El que estava al mig ha d’anar a asseure’s i el de
l’esquerra del que s’ha aixecat ha de dir el nom d’algú altre. Així
successivament, es va eliminant a les persones que no han sabut cap nom.
El segon joc era de col·laboració perquè parlessin entre ells i elles i s’escoltessin. Tots i totes es van col·locar en una línia, i s'havien d’ordenar de la manera que la
dinamitzadora digués, per exemple, per alçada.
Els jocs van anar molt bé i es van escoltar i entendre, i van ajudar-se els uns als altres.
· - Concreció de propostes pel vídeo
Es va fer memòria de les propostes de l’última sessió, i es van comentar les
diferents idees que durant aquests dies havien estat recollides a l’aula:
-
Consum de l’aigua, reduir-la.
-
Reutilitzar la roba
-
Canvi climàtic
-
Paper i arbres
-
Reciclatge
-
Com afecta la contaminació als animals
-
Problemes de la contaminació al món
-
Comprar productes de proximitat
-
No fer ús de paper de plata o reduir
-
Ús de vehicles híbrids
-
Anar a la muntanya on hi ha cases de Ribes, ja que hi falten escombraries.
- Manifestació contra la brossa que hi ha tirada a les muntanyes, gent que va a la muntanya i ho deixa tot brut.
- Colla d’amics van al bosc amb patates i llaunes, i ho tiren al terra,
marxen menys un que mira enrere i veu el que han fet malament. Al dia següent
va a recollir tot el que havien tirat i ho posa en els corresponents
contenidors.
-
Aprendre a reciclar
A partir de les idees, el tema escollit va ser el reciclatge, i es va decidir que es faran tres vídeos:
-
El primer explicant què va a cada contenidor
-
El segon un cas que podria ser real: A la muntanya, uns amics que duen a
terme accions incorrectes
-
El tercer un eslògan o comentari motivador o una frase que rimi i que s’enganxi.
Per poder treballar els vídeos es van dividir en tres grups, i cada grup va treballar un vídeo diferent. Els grups i les respectives propostes van ser les següents:
1. Xavi, Maya,
Arlet. Reciclar, què va a cada contenidor. Primer surt un títol, una persona que tira la brossa tota al mateix contenidor de rebuig i una altra que l’atura i li diu que ho ha de classificar en
cada contenidor corresponent, i l’ajuda a fer-ho. I al final apareix una imatge de cada contenidor i què s’hi ha de tirar.
2. Nahuel,
Alexis, Anna, Eric. Muntanya, brossa i reciclatge. Un grup de quatre amics i amigues tiren la brossa que porten pel bosc. El
grup marxa sense recollir, menys un que es para i mira enrere. Al dia següent,
la persona que ha mirat enrere torna on van anar i ho recull tot. A continuació, la persona apareix on hi ha els contenidors i col·loca cada cosa al contenidor
corresponent.
3. Leire,
Gabriel, Guillem. Eslògan i frase motivadora. Eslògan: Verd, groc, blau, marró i gris
son els colors per reduir. Es va comentar que ho dirien tots junts i que s’hauria de mirar de com afegir reciclar
i reutilitzar a l’eslògan. Vam acabar la sessió posant dos fulls avaluatius i gomets repartits per l’espai per tal de
valorar com va anar la sessió
Ens veiem a la propera, bona feina Consellers i Conselleres!
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada