Sessió del mes de febrer



 L'ordre previst per a la sessió del mes de febrer va ser el següent:

1. Benvinguda 
2. Joc per activar-nos 
3. Concreció de propostes pel vídeo
5. Gravació del vídeo
6. Tancament de la sessió 


- Joc de la cadira calenta i el joc de la línia
Vam iniciar la sessió amb dos jocs per presentar-nos i conèixer-nos. El joc de la cadira calenta, tothom està assegut en rotllana a una cadira, una persona s’aixeca i la persona que té a l’esquerra ha de dir un altre nom. El que estava al mig ha d’anar a asseure’s i el de l’esquerra del que s’ha aixecat ha de dir el nom d’algú altre. Així successivament, es va eliminant a les persones que no han sabut cap nom.  
El segon joc era de col·laboració perquè parlessin entre ells i elles i s’escoltessin. Tots i totes es van col·locar en una línia, i s'havien d’ordenar de la manera que la dinamitzadora digués, per exemple, per alçada. 
Els jocs van anar molt bé i es van escoltar i entendre, i van ajudar-se els uns als altres.

·    - Concreció de propostes pel vídeo

Es va fer memòria de les propostes de l’última sessió, i es van comentar les diferents idees que durant aquests dies havien estat recollides a l’aula:

-        Consum de l’aigua, reduir-la.
-        Reutilitzar la roba
-        Canvi climàtic
-        Paper i arbres
-        Reciclatge
-        Com afecta la contaminació als animals
-        Problemes de la contaminació al món
-        Comprar productes de proximitat
-        No fer ús de paper de plata o reduir
-        Ús de vehicles híbrids
-        Anar a la muntanya on hi ha cases de Ribes, ja que hi falten escombraries.
-       Manifestació contra la brossa que hi ha tirada a les muntanyes, gent que va a la muntanya i ho deixa tot brut. 
-    Colla d’amics van al bosc amb patates i llaunes, i ho tiren al terra, marxen menys un que mira enrere i veu el que han fet malament. Al dia següent va a recollir tot el que havien tirat i ho posa en els corresponents contenidors.
-        Aprendre a reciclar

A partir de les idees, el tema escollit va ser el reciclatge, i es va decidir que es faran tres vídeos:
-        El primer explicant què va a cada contenidor
-        El segon un cas que podria ser real: A la muntanya, uns amics que duen a terme accions incorrectes
-        El tercer un eslògan o comentari motivador o una frase que rimi i que s’enganxi.


Per poder treballar els vídeos es van dividir en tres grups, i cada grup va treballar un vídeo diferent. Els grups i les respectives propostes van ser les següents: 


1.       Xavi, Maya, Arlet. Reciclar, què va a cada contenidor. Primer surt un títol, una persona que tira la brossa tota al mateix contenidor de rebuig i una altra que l’atura i li diu que ho ha de classificar en cada contenidor corresponent, i l’ajuda a fer-ho. I al final apareix una imatge de cada contenidor i què s’hi ha de tirar.


2.      Nahuel, Alexis, Anna, Eric. Muntanya, brossa i reciclatge. Un grup de quatre amics i amigues tiren la brossa que porten pel bosc. El grup marxa sense recollir, menys un que es para i mira enrere. Al dia següent, la persona que ha mirat enrere torna on van anar i ho recull tot. A continuació, la persona apareix on hi ha els contenidors i col·loca cada cosa al contenidor corresponent.


3.      Leire, Gabriel, Guillem. Eslògan i frase motivadora. Eslògan: Verd, groc, blau, marró i gris son els colors per reduir.  Es va comentar que ho dirien tots junts i que s’hauria de mirar de com afegir reciclar i reutilitzar a l’eslògan.

- Tancament de la sessió

Vam acabar la sessió posant dos fulls avaluatius i gomets repartits per l’espai per tal de

valorar com va anar la sessió


Ens veiem a la propera, bona feina Consellers i Conselleres!

Comentaris

Entrades populars